Rethinking Voxels - realistyczne oświetlenie w Minecraft

· Przeczytasz w 2 min
Rethinking Voxels - realistyczne oświetlenie w Minecraft
Rethinking Voxels dla Minecraft 1.19.3/1.19.4

Dzięki wykorzystaniu shaderów, Minecraft może zyskać nową jakość, która nada grze nowe, realistyczne wizualizacje. W dzisiejszym artykule skupimy się na shaderach Rethinking Voxels do Minecraft, które dodają realistyczne oświetlenie (Ray Tracing) i uwzględniają kolory światła emitowanego przez bloki.

Czym są shadery?

Shader to dodatek do gry, który jest odpowiedzialny za wizualne efekty w grach i filmach. W przypadku Minecrafta, shadery pozwalają na zmianę sposobu, w jaki świat gry jest renderowany. W rezultacie, gra z shaderami wygląda bardziej realistycznie i przypomina wizualnie bardziej rzeczywiste światy.

Aby skorzystać ze shaderów w Minecraft należy zainstalować mod, który dodaje ich obsługę. Może to być Optifine lub Iris Shaders (dla Fabric i Quilt).

Dlaczego Rethinking Voxels?

Rethinking Voxels to jedne z najbardziej interesujących shaderów do Minecrafta, które zostały stworzone na bazie Complementary Reimagined Shaders — uzupełniając je o uwzględnienie koloru świateł i drobnych poprawkach. Rethinking Voxels wykorzystuje tzw. ray tracing, czyli technologię, która pozwala na renderowanie światła i cieni w czasie rzeczywistym. Dzięki temu shaderowi, Minecraft wygląda jak prawdziwy świat, z prawdziwym oświetleniem, cieniami i refleksami. Dodatkowo, ten shader pozwala na renderowanie odbić wody, co sprawia, że gra zyskuje jeszcze bardziej realistyczny wygląd.

Ten obraz zawiera niestandardowe łączenie bloków, pokazując również problem ze schodami po lewej stronie.
Wolumetryczne światło blokowe

Shadery to doskonały wybór dla wszystkich fanów Minecrafta, którzy chcą uzyskać lepsze wizualne efekty. Dzięki temu shaderowi, gra wygląda bardziej realistycznie i przypomina rzeczywisty świat. Zastosowanie shaderów to świetny sposób na poprawę wizualnego aspektu gry i pozwala na bardziej realistyczne doświadczenie wirtualnego świata.