Lista enchantów w Minecraft

· Przeczytasz w 5 min
Lista enchantów w Minecraft 1.20 | 1.19 | 1.18

Minecraft, kultowa gra typu sandbox, to królestwo nieskończonych możliwości i przygód. Wśród jej wielu funkcji, zaklęcia wyróżniają się jako potężne narzędzia, które mogą ulepszać broń, zbroję i narzędzia na różne sposoby. Te mistyczne ulepszenia, uzyskane za pomocą stołu zaklęć (enchanting table), kombinacji kowadeł lub handlu z villagermai, mogą zmienić zwykły przedmiot w niezwykły. Przyjrzyjmy się zaklęciom dostępnym w grze Minecraft i zbadajmy, w jaki sposób mogą one pomóc graczom w ich zadaniach i przetrwaniu.

Wydajność pod wodą (Aqua Affinity)

Aqua Affinity to zaklęcie, które pozwala graczom wydobywać bloki pod wodą z normalną prędkością, dzięki czemu zadania takie jak wydobywanie rud lub budowanie struktur pod falami są znacznie łatwiejsze.

Zmora stawonogów (Bane of Arthropods)

To zaklęcie zadaje dodatkowe obrażenia mobom stawonogów, takim jak pająki, pająki jaskiniowe, rybiki srebrne i endermity, dzięki czemu jest cennym atutem podczas eksploracji jaskiń lub walki na obszarach zaatakowanych przez pająki.

Ochrona przed wybuchem (Blast Protection)

Dla tych, którzy muszą stawić czoła wybuchowym siłom Creeperów, TNT lub Ghastów, Ochrona przed wybuchem zapewnia bardzo potrzebną ochronę przed obrażeniami wybuchowymi, zmniejszając obrażenia zadawane przez takie eksplozje.

Porażenie (Channeling)

Channeling to wyjątkowe zaklęcie, które użyte podczas burzy z piorunami pozwala graczom przywoływać błyskawice na wybranego przeciwnika lub istotę, czyniąc z niego potężne narzędzie zarówno bojowe, jak i użytkowe.

Klątwa uwiązania (Curse of Binding)

Obosieczne zaklęcie, klątwa uwiązania, uniemożliwia graczom usunięcie zaklętego przedmiotu po jego wyposażeniu, dodając element ryzyka i wyzwania do gry.

Klątwa znikania (Curse of Vanishing)

Podobnie jak Klątwa Wiązania, Klątwa Znikania dodaje element ryzyka do przedmiotów, sprawiając, że znikają one po śmierci gracza, zapewniając, że zaczarowany przedmiot nie zostanie upuszczony dla innych graczy.

Głębinowy wędrowiec (Depth Strider)

Poruszanie się pod wodą staje się dziecinnie proste dzięki zaklęciu głębinowy wędrowiec, które zwiększa prędkość ruchu gracza w zanurzeniu, dzięki czemu podwodna eksploracja i walka są płynniejsze i bardziej wydajne.

Wydajność (Efficiency)

Wydajność przyspiesza proces wydobycia, pozwalając graczom szybciej rozbijać bloki, co jest szczególnie przydatne przy zbieraniu zasobów i budowaniu skomplikowanych struktur.

Łagodny upadek (Feather Falling)

Łagodny upadek zmniejsza obrażenia od upadku, zapewniając graczom amortyzację podczas eksploracji zdradliwych wysokości lub walki powietrznej.

Zaklęty ogień (Fire Aspect)

Dzięki Fire Aspect bronie mają szansę podpalić cele, zadając dodatkowe obrażenia od ognia w czasie i dodając przewagę taktyczną w sytuacjach bojowych.

Ochrona przed ogniem (Fire Protection)

Ochrona przed ogniem i lawą jest niezbędna do przetrwania w grze Minecraft, a ochrona przed ogniem zmniejsza obrażenia zadawane przez te źródła, pozwalając graczom bez obaw zapuszczać się w ogniste środowiska.

Płomień (Flame)

Płomień nadaje łukom zdolność podpalania celów w momencie uderzenia, co czyni go doskonałym wyborem do podpalania wrogów z dystansu.

Fortuna (Fortune)

Fortuna zwiększa prawdopodobieństwo otrzymania wielu kropli z niektórych bloków, takich jak rudy, skutecznie zwielokrotniając zasoby uzyskane z wydobycia.

Mroźny piechur (Frost Walker)

Mroźny piechur zamienia wodę pod stopami gracza w lód, umożliwiając łatwiejsze przechodzenie przez zbiorniki wodne i tworzenie tymczasowych ścieżek na powierzchni oceanów i jezior.

Przebicie (Impaling)

Zaprojektowany specjalnie do zadawania dodatkowych obrażeń wodnym mobom, Impaling zwiększa moc trójzębów w starciu z podwodnymi zagrożeniami, takimi jak strażnicy i kałamarnice.

Nieskończoność (Infinity)

Nieskończoność sprawia, że łuki nigdy nie zużywają strzał podczas wystrzału, co czyni ją cennym zaklęciem dla łuczników, którzy chcą oszczędzać amunicję podczas dłuższych wypraw.

Odrzut (Knockback)

Odrzut odrzuca wrogów do tyłu po ich trafieniu, zapewniając graczom cenną przestrzeń w scenariuszach walki.

Grabież (Looting)

Grabież zwiększa szanse na upuszczenie przez moby rzadkich przedmiotów po ich pokonaniu, co czyni ją pożądanym zaklęciem dla osób poszukujących cennych łupów i zasobów.

Lojalność (Loyalty)

W przypadku zastosowania do trójzębów, Lojalność sprawia, że broń wraca do gracza po rzuceniu, zapewniając, że nie zgubi się ani nie wpadnie w niepowołane ręce podczas podwodnych potyczek.

Szczęście na morzu (Luck of the Sea)

Rybacy cieszą się ze Szczęścia na Morzu, które zwiększa szanse na złowienie cennych łupów podczas połowów, w tym zaklętych przedmiotów i rzadkich skarbów.

Przynęta (Lure)

Przynęta skraca czas brania ryb podczas łowienia, umożliwiając graczom szybsze i skuteczniejsze łowienie ryb.

Naprawa (Mending)

Naprawa to wysoko cenione zaklęcie, które naprawia przedmioty za pomocą kul doświadczenia, zapewniając, że ulubione narzędzia i zbroje pozostaną w doskonałym stanie przez długi czas.

Wielostrzał (Multishot)

Multishot pozwala kuszom wystrzeliwać wiele strzał jednocześnie w rozproszonym układzie, dzięki czemu jest to skuteczny wybór do radzenia sobie z grupami wrogów lub precyzyjnego ustawiania strzałów.

Przeszycie (Piercing)

To zaklęcie ulepsza kusze, pozwalając strzałom przenikać przez wiele celów, potencjalnie trafiając wielu wrogów jednym strzałem.

Moc (Power)

Moc zwiększa obrażenia zadawane przez łuki, co czyni ją niezbędnym zaklęciem dla łuczników chcących zadawać znaczne obrażenia swoim wrogom.

Ochrona przed pociskami (Projectile Protection)

Ochrona przed pociskami zmniejsza obrażenia zadawane przez ataki dystansowe, w tym strzały, kule ognia i kule ognia ghastów, oferując cenną obronę przed zagrożeniami dystansowymi.

Ochrona (Protection)

Ochrona to wszechstronne zaklęcie, które zapewnia ogólną redukcję obrażeń, oferując ochronę przed szerokim zakresem zagrożeń, w tym obrażeniami fizycznymi, magicznymi i środowiskowymi.

Cios (Punch)

Cios odrzuca cele do tyłu po trafieniu z łuku, zapewniając kontrolę nad tłumem i odrzucając wrogów z półek lub na przeszkody.

Szybkie ładowanie (Quick Charge)

Szybkie ładowanie skraca czas odnowienia między strzałami z kuszy, pozwalając graczom na szybsze strzelanie i utrzymywanie presji na wrogach podczas walki dystansowej.

Oddychanie (Respiration)

Zaklęcie oddychanie jest niezbędne do długotrwałej eksploracji podwodnej, wydłużając czas, jaki gracze mogą spędzić pod wodą, zanim będą musieli wynurzyć się, by zaczerpnąć powietrza.

Torpeda (Riptide)

Używany podczas burzy lub w deszczowych warunkach, Riptide napędza graczy przez wodę, zapewniając szybki i skuteczny środek podwodnego transportu.

Ostrość (Sharpness)

Ostrość zwiększa obrażenia zadawane przez miecze, topory i inne bronie do walki wręcz, czyniąc z niej podstawowe zaklęcie dla wojowników pragnących pokonać wrogów szybkimi i zdecydowanymi ciosami.

Jedwabny dotyk (Silk Touch)

Jedwabny dotyk pozwala graczom zbierać bloki w ich oryginalnym stanie, zachowując przedmioty takie jak rudy, szkło i bloki lodu do późniejszego wykorzystania, zamiast przekształcać je w odpowiednie krople.

Pogromca nieumarłych (Smite)

Zaprojektowany do pokonywania nieumarłych wrogów, Smite zwiększa obrażenia zadawane zombie, szkieletom, uschniętym szkieletom i innym nieumarłym mobom, czyniąc go nieocenionym atutem w starciu z hordami.

Szybkość dusz (Soul Speed)

Wyłącznie dla piasku duszy i gleby duszy, prędkość duszy zwiększa prędkość ruchu gracza podczas chodzenia po tych blokach, zapewniając cenną przewagę w przemierzaniu zdradliwego terenu Netheru.

Szerokie ostrze (Sweeping Edge)

Szerokie ostrze wzmacnia zamaszysty atak wykonywany przez miecze, zwiększając obrażenia zadawane wielu wrogom w obrębie łuku broni, co czyni ją potężnym narzędziem do kontroli tłumu.

Przemykanie (Swift Sneak)

Przemykanie zmniejsza szybkość, z jaką gracze są wykrywani przez wrogie moby podczas skradania się, co pozwala na bardziej skryte poruszanie się i unikanie niepotrzebnych konfrontacji.

Ciernie (Thorns)

Ciernie zadają obrażenia atakującym, gdy ci uderzą w gracza noszącego zbroję zaklętą tym zaklęciem, służąc jako środek odstraszający.