Snapshot Minecraft 24w09a - zmiany w zbroi wilka, skarbach i interfejsie gry

· Przeczytasz w 4 min
Snapshot Minecraft 24w09a - zmiany w zbroi wilka, skarbach i interfejsie gry
Minecraft Snapshot 24w09a

Funkcje eksperymentalne w snapshocie

  • Morowiec (bogged)
Nowa tekstura morowca (bogged)
    • Morowiec zrzuca 2 grzyby (oba czerwono-brązowe lub po jednym z każdego rodzaju) po ostrzyżeniu.
    • Zaktualizowano teksturę i model morowca.
  • Kula wiatru
    • Usunięto losowość z promienia zarówno kul wiatru wystrzelonych przez gracza, jak i przez wichrzyka (breeze).
  • Skarbiec
    • Dodatkowe zmiany tekstury skarbców, aby jeszcze bardziej odróżnić je od zwykłych spawnerów.

Zbroja wilka

  • Zbroja Wilka ochroni wilka przed większością źródeł obrażeń, dopóki nie straci całej trwałości i się nie zepsuje.
  • Zbroja Wilka pokazuje oznaki coraz większego uszkodzenia w miarę zużywania się trwałości.
  • Gracze mogą naprawić Zbroję Wilka za pomocą Płytek Pancernych Armadillo, gdy jest ona ubrana na Wilku.
  • Zbroję Wilka można farbować podobnie do Zbroi Skórzanej.
  • Właściciel Wilka może teraz naprawić Zbroję Wilka na Wilku.

Interfejs użytkownika

Interfejs użytkownika został zaktualizowany, aby uzyskać świeższy wygląd i być bardziej spójnym w kwestii rozmieszczenia różnych elementów interfejsu, przy jednoczesnym zachowaniu charakteru i odczucia starych ekranów.

  • Jako tło menu zamiast tekstury dirtu zastosowano teraz zaciemnione tło.
  • Teksturę dirtu przeniesiono do wbudowanego Pakietu Zasobów Programisty.
  • Poza grą Panorama menu jest wyświetlana na wszystkich ekranach.
  • W grze na wszystkich ekranach będzie widoczny świat.
  • W parze z zaciemnionym tłem zastosowano rozmycie.
  • Siłę rozmycia można skonfigurować w ustawieniach ułatwień dostępu.
  • Ekrany w grze, takie jak kontenery i księgi, nie są objęte tymi zmianami.
  • Elementy ekranu, takie jak tytuły i przyciski, są rozmieszczone bardziej spójnie na różnych ekranach.
  • Ekrany kopii zapasowych gracza i świata w Realms zostały zaktualizowane.
  • Listy mają teraz wyraźniejsze obramowania u góry i u dołu.
  • Po pokonaniu Endera Dragona i wejściu do Portalu Endu, Poemat Endu i napisy końcowe są teraz wyświetlane na tle opartym na animowanym efekcie Portalu Endu.

Zmiany techniczne

  • Wersja pakietu danych to teraz 33.
  • Wersja pakietu zasobów to teraz 28.
  • Polecenie playsound może teraz być używane bez określania gracza (zakładając @s) i bez określania miksera (zakładając główny).

Tabele łupów

  • Wpisy w tabelach łupów mają nową składnię do odwoływania się do zagnieżdżonych tabel łupów.
  • Tabele łupów wykorzystują teraz komponenty dla danych przedmiotów zamiast poprzednich znaczników NBT.

Komponenty stosu przedmiotów

  • Ta znacząca zmiana zastępuje obecny znacznik NBT ustrukturyzowanymi komponentami dla danych przedmiotów.
  • Ma to na celu poprawę wydajności, walidacji danych i przyszłego tworzenia zawartości.
  • Istniejące pakiety danych będą wymagały aktualizacji w związku z tą zmianą.

Nowe komponenty i ich formaty:

  • minecraft:custom_data: Przechowuje niestandardowe dane dla przedmiotów.
  • minecraft:damage: Przechowuje informacje o trwałości przedmiotów.
  • minecraft:repair_cost: Przechowuje koszt doświadczenia za naprawę przedmiotu.
  • minecraft:unbreakable: Określa, czy przedmiot może zostać zniszczony.
  • minecraft:enchantments: Przechowuje zaklęcia zastosowane do przedmiotu.
  • minecraft:stored_enchantments: Przechowuje zaklęcia dla Zaczarowanych Książek.
  • minecraft:custom_name: Pozwala nadpisać nazwę przedmiotu.
  • minecraft:lore: Dodaje dodatkowe linie do opisu przedmiotu.
  • minecraft:can_break: Określa, które bloki przedmiot może przełamać w trybie przygodowym.
  • minecraft:can_place_on: Określa, na których blokach można umieścić przedmiot w trybie przygodowym.
  • minecraft:dyed_color: Reprezentuje kolor zastosowany do barwionego przedmiotu.
  • minecraft:attribute_modifiers: Przechowuje modyfikatory atrybutów zastosowane do przedmiotu.
  • minecraft:charged_projectiles: Przechowuje pociski załadowane do kuszy.
  • minecraft:intangible_projectile: Oznacza pocisk jako niematerialny po wystrzeleniu.
  • minecraft:bundle_contents: Przechowuje przedmioty wewnątrz pakietu.
  • minecraft:map_color: Reprezentuje odcień dekoracji na wypełnionej mapie.
  • minecraft:map_decorations: Przechowuje listę znaczników umieszczonych na wypełnionej mapie.
  • minecraft:map_id: Odnosi się do współdzielonego stanu mapy dla wypełnionej mapy.
  • minecraft:custom_model_data: Umożliwia zastępowanie modeli przedmiotów na podstawie właściwości.
  • minecraft:potion_contents: Przechowuje zawartość mikstury lub strzałki.
  • minecraft:writable_book_contents: Przechowuje zawartość książki i pióra.
  • minecraft:written_book_contents: Przechowuje zawartość i metadane napisanej książki.
  • minecraft:trim: Przechowuje wykończenia zastosowane do przedmiotu.
  • minecraft:suspicious_stew: Przechowuje efekty zastosowane podczas spożywania Suspicious Stew.
  • minecraft:hide_additional_tooltip: Wyłącza część podpowiedzi typu przedmiotu.
  • minecraft:debug_stick_state: Przechowuje właściwości stanu bloku dla Debug Stick.
  • minecraft:entity_data: Przechowuje dane NBT zastosowane do odrodzonych jednostek.
  • minecraft:bucket_entity_data: Przechowuje dane NBT zastosowane do jednostek umieszczonych z wiader.
  • minecraft:instrument: Przechowuje typ instrumentu używanego przez Kozi Róg.
  • minecraft:recipes: Lista przepisów odblokowanych podczas korzystania z księgi wiedzy.
  • minecraft:lodestone_target: Określa docelowy kamień dla kompasu.
  • minecraft:firework_explosion: Przechowuje informacje o eksplozji gwiazdy fajerwerków.
  • minecraft:fireworks: Przechowuje eksplozje i czas trwania lotu dla rakiety fajerwerkowej.
  • minecraft:profile: Kontroluje skin wyświetlany na głowie gracza.
  • minecraft:note_block_sound: Kontroluje dźwięk odtwarzany przez umieszczoną głowę gracza.
  • minecraft:base_color: Przechowuje podstawowy kolor tarczy.
  • minecraft:banner_patterns: Przechowuje dodatkowe wzory zastosowane do sztandaru lub tarczy.
  • minecraft:pot_decorations: Przechowuje półfabrykaty zastosowane do każdej strony dekorowanego garnka.
  • minecraft:container: Przechowuje zawartość Shulker Boxes.
  • minecraft:bees: Przechowuje pszczoły wewnątrz ula lub gniazda.
  • minecraft:lock: Przechowuje stan blokady bloku podobnego do kontenera.
  • minecraft:container_loot: Przechowuje tabelę łupów i nasiona dla bloku podobnego do kontenera.
  • minecraft:block_entity_data: Przechowuje dane NBT zastosowane do jednostek bloku.
  • minecraft:block_state: Przechowuje właściwości stanu bloku do zastosowania podczas umieszczania bloku.
  • minecraft:enchantment_glint_override: Zastępuje efekt blasku zaklęcia na przedmiocie.