Aktualizacja Caves & Cliffs została oficjalnie wydana. Druga część przynosi sporo zmian w generowaniu świata, w tym zwiększenie jego wysokości poniżej poziomu bedrocka oraz nowe, olbrzymie jaskinie.
Eksplorując kwadratowy świat Minecrafta gracz może się natknąć na nowe, ogromne masywy górskie, które urozmaicają krajobraz gry. Dodatkowo te same góry posiadają od teraz aż 6 sub-biomów, które są unikalne dla danych lokacji. A w przypadku samych biomów ulepszono ich mieszanie na granicach.
Pod ziemią wprowadzono zupełnie nowe jaskinie oraz zbiorowiska rud — te długie formacje ciągną się przez systemy jaskiń i zawierają większe złoża rudy niż skupiska zwykle znajdowane pod ziemią. Potwory będą się teraz pojawiać tylko w całkowitej ciemności. Gracze mogą zabezpieczyć ciemne obszary, takie jak jaskinie, za pomocą źródeł światła.
Z spraw technicznych warto wspomnieć o poprawionej optymalizacji gry oraz podbiciu wymaganej wersji Java do wersji 17.
Niestety w tej aktualizacji nie znajdą się niektóre z elementów, które zapowiadano wcześniej. Nie zobaczymy jeszcze biomu Deep Dark oraz nowego moba o nazwie Warden. Te zmiany zostaną wprowadzone w kolejnej aktualizacji Minecraft 1.19.