Zmiany w Snapshocie Minecraft 24w39a: Nowości, Poprawki i Ulepszenia

· Przeczytasz w 3 min
Zmiany w Snapshocie Minecraft 24w39a: Nowości, Poprawki i Ulepszenia

Minecraft regularnie dostarcza graczom nowe aktualizacje, a snapshoty są doskonałą okazją, by przetestować nadchodzące funkcje i poprawki. Najnowszy snapshot, 24w39a, wprowadza istotne zmiany, które wpływają zarówno na mechanikę gry, jak i aspekty techniczne. W tym artykule przyjrzymy się nowym funkcjom, zmianom oraz naprawionym błędom, które przynosi ta wersja.

Sakwy przestają być eksperymentalne

Najważniejszą nowością w snapshocie 24w39a jest oficjalne wprowadzenie sakw (Bundles) do gry. Po długim okresie testowania w wersji eksperymentalnej, sakwy są teraz pełnoprawnym elementem rozgrywki, co oznacza, że nie wymagają już dodatkowego włączania eksperymentalnych opcji. Sakwy pozwalają graczom na przechowywanie różnych przedmiotów w jednym miejscu, co jest niezwykle przydatne, gdy w plecaku brakuje miejsca. Ta zmiana z pewnością wpłynie na optymalizację ekwipunku, szczególnie dla graczy eksplorujących duże obszary świata gry.

Zmiany wizualne i interfejs użytkownika

Snapshot 24w39a wprowadza również zmiany w interfejsie użytkownika, w szczególności aktualizację podświetlenia slotów ekwipunku. Dzięki temu tekstury przedmiotów są teraz lepiej widoczne, co poprawia ogólną czytelność interfejsu. Dodatkowo, wcześniejsze tekstury powróciły do paczki zasobów "Programmer Art", co przypadnie do gustu graczom preferującym klasyczny wygląd Minecrafta.

Kolejną ciekawą zmianą jest usunięcie markera gracza z map innych graczy po założeniu wyciętej dyni na głowę. To daje graczom nowe możliwości taktyczne w trybach rozgrywki wieloosobowej, szczególnie w trakcie eksploracji lub unikania konfrontacji.

Zmiany techniczne: Data Pack 55

Pod względem technicznym snapshot 24w39a wprowadza kilka istotnych modyfikacji. Wersja paczek danych (Data Pack) została zaktualizowana do wersji 55, a zmiany w tym zakresie dotyczą przede wszystkim sposobu, w jaki gra zarządza jednostkami (entity).

Podział łódek

Jedną z większych technicznych zmian jest rozdzielenie jednostek łódek oraz łódek z kuframi na oddzielne typy, z których każdy odpowiada jednemu z istniejących wariantów. W poprzednich wersjach Minecrafta, łódki były traktowane jako jeden typ z różnymi wariantami, teraz jednak każdy wariant łódki stanowi osobny typ jednostki.

Nowe jednostki

Wśród nowych jednostek znajdziemy teraz oddzielne typy łódek oraz łódek z kuframi dla każdego rodzaju drewna dostępnego w grze. Oto pełna lista:

  • Łódki bez kufra:
    • dębowa: minecraft:oak_boat
    • świerkowa: minecraft:spruce_boat
    • brzozowa: minecraft:birch_boat
    • dżunglowa: minecraft:jungle_boat
    • akacjowa: minecraft:acacia_boat
    • wiśniowa: minecraft:cherry_boat
    • ciemnodębowa: minecraft:dark_oak_boat
    • namorzynowa: minecraft:mangrove_boat
    • bambusowa tratwa: minecraft:bamboo_raft
  • Łódki z kufrem:
    • dębowa z kufrem: minecraft:oak_chest_boat
    • świerkowa z kufrem: minecraft:spruce_chest_boat
    • brzozowa z kufrem: minecraft:birch_chest_boat
    • dżunglowa z kufrem: minecraft:jungle_chest_boat
    • akacjowa z kufrem: minecraft:acacia_chest_boat
    • wiśniowa z kufrem: minecraft:cherry_chest_boat
    • ciemnodębowa z kufrem: minecraft:dark_oak_chest_boat
    • namorzynowa z kufrem: minecraft:mangrove_chest_boat
    • bambusowa tratwa z kufrem: minecraft:bamboo_chest_raft

Ta zmiana może wydawać się kosmetyczna, ale ma duże znaczenie dla twórców paczek danych i modyfikacji, ponieważ uproszczony podział na konkretne jednostki ułatwi pracę nad nowymi mechanikami.

Inne zmiany techniczne

Zmianie uległy również mechanizmy blokady kontenerów. Pole „Lock” zostało przemianowane na „lock” i jest teraz predykatem przedmiotu. Oznacza to, że dowolny przedmiot spełniający kryteria predykatu może otworzyć zablokowany kontener. Zmiana ta daje większą elastyczność w projektowaniu złożonych mechanizmów w grze, szczególnie w połączeniu z systemem tagów.

Naprawione błędy

Snapshot 24w39a nie tylko wprowadza nowe funkcje, ale również naprawia szereg błędów, które utrudniały rozgrywkę. Oto niektóre z najważniejszych naprawionych błędów:

  • MC-219083 – Niezgodność między klientem a serwerem dotycząca głodu, gdy naturalna regeneracja jest wyłączona w trybie pokojowym.
  • MC-275544 – Topielce przestały przywoływać wsparcie, co utrudniało rozgrywkę z nimi.
  • MC-276588 – Nazwy łódek z kufrem nie zawierają już sufiksu „with Chest”.
  • MC-276707 – Podwodne kule ognia ciągle odtwarzały dźwięk gaszenia się, co było uciążliwe dla graczy.
  • MC-276843 – Dotknięcie portalu End w trybie obserwatora teleportowało gracza po wyjściu z trybu obserwatora.

Naprawa tych i wielu innych błędów poprawia stabilność i komfort rozgrywki, szczególnie w bardziej zaawansowanych scenariuszach gry, takich jak walki z mobami czy zarządzanie ekwipunkiem.