Minecraft Snapshot 24w38a przynosi szereg zmian, nowych funkcji i poprawek, które mogą zrewolucjonizować rozgrywkę. Od usprawnienia mechanik rozgrywki w trybie Realms po techniczne aktualizacje pakietów danych i zasobów – każdy gracz znajdzie coś dla siebie. Poniżej przedstawiamy najważniejsze zmiany wprowadzone w tym snapshotcie.
Nowości w funkcjach eksperymentalnych
Jedną z kluczowych nowości wprowadzonych w tej wersji są Sakwy – przedmioty, które już wcześniej pojawiły się w grze, ale teraz doczekały się pewnych ulepszeń. Dzięki najnowszej aktualizacji, sakwy mogą być farbowane na 16 różnych kolorów za pomocą barwników. To pozwala graczom na jeszcze większą personalizację ich ekwipunku i łatwiejsze zarządzanie przedmiotami.
Najważniejsze zmiany
Snapshot 24w38a wprowadza również szereg zmian, które usprawniają różne aspekty gry. Oto kilka z nich:
- Przepisy na barwienie skrzynek Shulker są teraz widoczne w książce z przepisami.
- Zaktualizowano ekran tworzenia świata w trybie Realms.
- Tryb hardcore został włączony w Realms, co umożliwia graczom jeszcze bardziej wymagające doświadczenia w rozgrywce.
Nowe możliwości w Realms
Realms to jedna z najbardziej popularnych funkcji Minecrafta, która pozwala graczom na tworzenie i zarządzanie prywatnymi serwerami. Snapshot 24w38a wprowadza istotne zmiany w sposobie tworzenia światów w Realms:
- Zaktualizowany ekran tworzenia światów – Teraz gracze korzystający z Realms mają dostęp do pełnoprawnego ekranu tworzenia światów, co znacznie ułatwia dostosowanie ustawień świata według własnych preferencji.
- Personalizacja reguł gry i pakietów danych – Gracze mogą teraz dostosować zasady gry oraz korzystać z pakietów danych w swoich serwerach Realms.
- Tryb Hardcore – Ten tryb, znany z wyzwań, takich jak permanentna śmierć gracza, jest teraz dostępny również w Realms. Gracze mogą go włączyć przy tworzeniu nowego świata lub przerobić istniejący świat na tryb hardcore.
Zmiany techniczne
Snapshot 24w38a wprowadza także znaczące zmiany techniczne, które mogą zainteresować twórców modyfikacji i zaawansowanych graczy. Oto najważniejsze z nich:
Wersja Pakietu Danych: 54
- Wprowadzono nową Item Tag Bundles, która zawiera wszystkie przedmioty z kategorii Bundle.
Nowy Typ Przepisu: crafting_transmute
Zupełną nowością w tej wersji jest typ przepisu crafting_transmute, który pozwala na kopiowanie właściwości stosu przedmiotów, jednocześnie zmieniając typ przedmiotu. Co ważne, zachowane zostają wszystkie komponenty składające się na stos. Ten nowy typ przepisu całkowicie zastępuje dotychczasowy system barwienia skrzynek Shulker i ma kilka interesujących pól, takich jak:
- category – Kategoria przepisu w książce rzemiosła (np. budowanie, redstone, sprzęt, inne).
- group – Opcjonalne pole grupujące przepisy.
- input – Składnik, który będzie kopiowany.
- material – Dodatkowy składnik do użycia w przepisie.
- result – Typ przedmiotu, który zostanie wytworzony na wyjściu.
Wersja Pakietu Zasobów: 39
Zmiany dotyczą również pakietu zasobów. Zaktualizowane zostały modele i tekstury dla sakwy, które teraz mają 16 kolorowych wariantów. Zmodyfikowano również model i odwzorowanie UV dla bloku z pochodnią Redstone. Nowy „odwrócony” model wykorzystuje 6 osobnych ścian, aby uzyskać efekt podobny do modelu o ujemnym rozmiarze.
Poprawki błędów
Snapshot 24w38a naprawia również wiele błędów, które były uciążliwe dla graczy. Oto lista najważniejszych poprawek:
- MC-13246 – Naprawiono błąd, który powodował, że na niektórych zaczarowanych przedmiotach kowadło wyświetlało komunikat „zbyt drogie” przed próbą naprawy, połączenia lub zmiany nazwy.
- MC-134626 – Squidy oraz glow squidy już nie odbijają się w kolumnach bąbelków i nie teleportują się w powietrze.
- MC-164258 – Pole wyszukiwania w książce z przepisami nie było wybierane po kliknięciu ikony wyszukiwania.
- MC-276292 – Shift-klikanie slotu „zniszcz przedmiot” w kreatywnym ekwipunku usuwało przedmioty po stronie serwera, ale nie po stronie klienta, co powodowało desynchronizację.
- MC-276621 – Gra przestaje się zawieszać po otwarciu ekwipunku, który renderował jednostki zarówno z efektem Niewidzialności, jak i Efektem Świecenia.
Te poprawki znacznie usprawniają rozgrywkę i eliminują niektóre z najbardziej uciążliwych błędów, z jakimi gracze mieli do czynienia w poprzednich wersjach.