Funkcje eksperymentalne w snapshocie
- Morowiec (bogged)
- Morowiec zrzuca 2 grzyby (oba czerwono-brązowe lub po jednym z każdego rodzaju) po ostrzyżeniu.
- Zaktualizowano teksturę i model morowca.
- Kula wiatru
- Usunięto losowość z promienia zarówno kul wiatru wystrzelonych przez gracza, jak i przez wichrzyka (breeze).
- Skarbiec
- Dodatkowe zmiany tekstury skarbców, aby jeszcze bardziej odróżnić je od zwykłych spawnerów.
Zbroja wilka
- Zbroja Wilka ochroni wilka przed większością źródeł obrażeń, dopóki nie straci całej trwałości i się nie zepsuje.
- Zbroja Wilka pokazuje oznaki coraz większego uszkodzenia w miarę zużywania się trwałości.
- Gracze mogą naprawić Zbroję Wilka za pomocą Płytek Pancernych Armadillo, gdy jest ona ubrana na Wilku.
- Zbroję Wilka można farbować podobnie do Zbroi Skórzanej.
- Właściciel Wilka może teraz naprawić Zbroję Wilka na Wilku.
Interfejs użytkownika
Interfejs użytkownika został zaktualizowany, aby uzyskać świeższy wygląd i być bardziej spójnym w kwestii rozmieszczenia różnych elementów interfejsu, przy jednoczesnym zachowaniu charakteru i odczucia starych ekranów.
- Jako tło menu zamiast tekstury dirtu zastosowano teraz zaciemnione tło.
- Teksturę dirtu przeniesiono do wbudowanego Pakietu Zasobów Programisty.
- Poza grą Panorama menu jest wyświetlana na wszystkich ekranach.
- W grze na wszystkich ekranach będzie widoczny świat.
- W parze z zaciemnionym tłem zastosowano rozmycie.
- Siłę rozmycia można skonfigurować w ustawieniach ułatwień dostępu.
- Ekrany w grze, takie jak kontenery i księgi, nie są objęte tymi zmianami.
- Elementy ekranu, takie jak tytuły i przyciski, są rozmieszczone bardziej spójnie na różnych ekranach.
- Ekrany kopii zapasowych gracza i świata w Realms zostały zaktualizowane.
- Listy mają teraz wyraźniejsze obramowania u góry i u dołu.
- Po pokonaniu Endera Dragona i wejściu do Portalu Endu, Poemat Endu i napisy końcowe są teraz wyświetlane na tle opartym na animowanym efekcie Portalu Endu.
Zmiany techniczne
- Wersja pakietu danych to teraz 33.
- Wersja pakietu zasobów to teraz 28.
- Polecenie playsound może teraz być używane bez określania gracza (zakładając @s) i bez określania miksera (zakładając główny).
Tabele łupów
- Wpisy w tabelach łupów mają nową składnię do odwoływania się do zagnieżdżonych tabel łupów.
- Tabele łupów wykorzystują teraz komponenty dla danych przedmiotów zamiast poprzednich znaczników NBT.
Komponenty stosu przedmiotów
- Ta znacząca zmiana zastępuje obecny znacznik NBT ustrukturyzowanymi komponentami dla danych przedmiotów.
- Ma to na celu poprawę wydajności, walidacji danych i przyszłego tworzenia zawartości.
- Istniejące pakiety danych będą wymagały aktualizacji w związku z tą zmianą.
Nowe komponenty i ich formaty:
- minecraft:custom_data: Przechowuje niestandardowe dane dla przedmiotów.
- minecraft:damage: Przechowuje informacje o trwałości przedmiotów.
- minecraft:repair_cost: Przechowuje koszt doświadczenia za naprawę przedmiotu.
- minecraft:unbreakable: Określa, czy przedmiot może zostać zniszczony.
- minecraft:enchantments: Przechowuje zaklęcia zastosowane do przedmiotu.
- minecraft:stored_enchantments: Przechowuje zaklęcia dla Zaczarowanych Książek.
- minecraft:custom_name: Pozwala nadpisać nazwę przedmiotu.
- minecraft:lore: Dodaje dodatkowe linie do opisu przedmiotu.
- minecraft:can_break: Określa, które bloki przedmiot może przełamać w trybie przygodowym.
- minecraft:can_place_on: Określa, na których blokach można umieścić przedmiot w trybie przygodowym.
- minecraft:dyed_color: Reprezentuje kolor zastosowany do barwionego przedmiotu.
- minecraft:attribute_modifiers: Przechowuje modyfikatory atrybutów zastosowane do przedmiotu.
- minecraft:charged_projectiles: Przechowuje pociski załadowane do kuszy.
- minecraft:intangible_projectile: Oznacza pocisk jako niematerialny po wystrzeleniu.
- minecraft:bundle_contents: Przechowuje przedmioty wewnątrz pakietu.
- minecraft:map_color: Reprezentuje odcień dekoracji na wypełnionej mapie.
- minecraft:map_decorations: Przechowuje listę znaczników umieszczonych na wypełnionej mapie.
- minecraft:map_id: Odnosi się do współdzielonego stanu mapy dla wypełnionej mapy.
- minecraft:custom_model_data: Umożliwia zastępowanie modeli przedmiotów na podstawie właściwości.
- minecraft:potion_contents: Przechowuje zawartość mikstury lub strzałki.
- minecraft:writable_book_contents: Przechowuje zawartość książki i pióra.
- minecraft:written_book_contents: Przechowuje zawartość i metadane napisanej książki.
- minecraft:trim: Przechowuje wykończenia zastosowane do przedmiotu.
- minecraft:suspicious_stew: Przechowuje efekty zastosowane podczas spożywania Suspicious Stew.
- minecraft:hide_additional_tooltip: Wyłącza część podpowiedzi typu przedmiotu.
- minecraft:debug_stick_state: Przechowuje właściwości stanu bloku dla Debug Stick.
- minecraft:entity_data: Przechowuje dane NBT zastosowane do odrodzonych jednostek.
- minecraft:bucket_entity_data: Przechowuje dane NBT zastosowane do jednostek umieszczonych z wiader.
- minecraft:instrument: Przechowuje typ instrumentu używanego przez Kozi Róg.
- minecraft:recipes: Lista przepisów odblokowanych podczas korzystania z księgi wiedzy.
- minecraft:lodestone_target: Określa docelowy kamień dla kompasu.
- minecraft:firework_explosion: Przechowuje informacje o eksplozji gwiazdy fajerwerków.
- minecraft:fireworks: Przechowuje eksplozje i czas trwania lotu dla rakiety fajerwerkowej.
- minecraft:profile: Kontroluje skin wyświetlany na głowie gracza.
- minecraft:note_block_sound: Kontroluje dźwięk odtwarzany przez umieszczoną głowę gracza.
- minecraft:base_color: Przechowuje podstawowy kolor tarczy.
- minecraft:banner_patterns: Przechowuje dodatkowe wzory zastosowane do sztandaru lub tarczy.
- minecraft:pot_decorations: Przechowuje półfabrykaty zastosowane do każdej strony dekorowanego garnka.
- minecraft:container: Przechowuje zawartość Shulker Boxes.
- minecraft:bees: Przechowuje pszczoły wewnątrz ula lub gniazda.
- minecraft:lock: Przechowuje stan blokady bloku podobnego do kontenera.
- minecraft:container_loot: Przechowuje tabelę łupów i nasiona dla bloku podobnego do kontenera.
- minecraft:block_entity_data: Przechowuje dane NBT zastosowane do jednostek bloku.
- minecraft:block_state: Przechowuje właściwości stanu bloku do zastosowania podczas umieszczania bloku.
- minecraft:enchantment_glint_override: Zastępuje efekt blasku zaklęcia na przedmiocie.