W tym tygodniu został zaprezentowany Snapshot 23w06a, który skupia się na poprawkach błędów i wyglądzie samej gry. Odświeżono ekran tworzenia nowego świata, wprowadzono dodatkowe opcje w menu dostępności oraz dodano nowe polecenia.
Zmiany w Snapshocie 23w06a
- 🎵 Szafy grające emitują teraz cząsteczkę nuty nad nimi podczas odtwarzania płyty muzycznej, aby pasować do Minecraft: Bedrock Edition.
- ♿ Dodano nową opcję w menu dostępności, zwaną Damage Tilt, która pozwala kontrolować drgania kamery podczas otrzymywania obrażeń.
- 🏞️ Zaktualizowano ekran tworzenia nowego świata. Zakładki mogą być przełączane za pomocą klawiatury poprzez naciśnięcie
Ctrl+Tab
iCtrl+Shift+Tab
. Do konkretnych zakładek można również przechodzić, naciskającCtrl+Tab
+numer zakładki
. - Dodano ekran umożliwiający łatwe przełączanie funkcji eksperymentalnych.
- 🖼️ Dodano warianty obrazów do menu kreatywnego.
- 🤺 Dodano nowe polecenie do nakładania obrażeń na moby.
-/damage <target> <amount> [<damageType>] [at <location>]
-/damage <target> <amount> [<damageType>] [by <entity>] [from <cause>]
- 🗜️ Dodano nowe podpolecenie
/execute summon <entity id>
do przywoływania nowego podmiotu i wiązania z nim kontekstu (@s) - 🌳 Dodano regułę gry doVinesSpread, określającą czy winorośl będzie się rozprzestrzeniać na pobliskie bloki
Poprawki w snapshocie
- 📳 Liczne poprawki dotyczące czujników Skulk Sensors, które nie aktywują się przy niektórych aktywnościach jednostek i interakcjach graczy.
- 🛡️ Strażnik: Strażnik nie zadaje takich samych obrażeń graczowi i jednostkom w trybie trudnym.
- 🐷 Otwarcie Minecarta z Hopperem prowokuje Pigliny, mimo że otwarcie Hoppera ich nie prowokuje.
- 👖 Z-fighting można zobaczyć na spodniach i butach noszonych przez moby.
- ⚙️ Podkomenda execute on owner nie wybiera właściciela konia, osła, lamy czy muła.
- 🔥 Użycie
/ride
na mobie w innym wymiarze powoduje desynchronizację klient/serwer. - 🖋️ W niektórych językach tekst jest zbyt długi i ucieka z przycisków.