Minecraft snapshot 21w43a - mieszanie granic świata

· Przeczytasz w 1 min
Minecraft snapshot 21w43a - mieszanie granic świata

W snapshocie 21w43a poprawiono głównie mieszanie się generatora starego świata z nowym, aby przejścia terenu były bardziej płynne. Zmiana ta jest nadal testowana i może uszkodzić aktualnie zapisany świat, dlatego zalecane jest wykonanie kopii zapasowej.

Zmiany w migawce

  • Krawędź pomiędzy starą i nową generacją świata jest teraz wygładzana podczas migracji.
  • W przypadku generowania w pobliżu starych chunków, rzeźba terenu jest dostosowywana tak, aby lepiej pasowała do istniejącego terenu na granicach.
  • W przypadku starych chunków, jeśli na wysokości 0 jest skała macierzysta, to  przestrzeń poniżej zostanie wypełniona łupkiem.
  • Nowa warstwa skały macierzystej znajduje się na wysokości -64.
  • Naprawiono błąd powodujący generowanie się kamienia w piekle w miejscu piasku dusz.
  • Poziomy wody zmieniają się rzadziej (nieco mniej podziemnych wodospadów), dzięki czemu podziemna podróż łódkami jest przyjemniejsza.
  • Nieco rzadziej występują podziemne warstwy wodonośne lawy.
  • Usunięto biom głębokich ciepłych oceanów.
  • Biomy ciepłych oceanów są teraz generowane w głębokich wodach.
  • Algorytm odpowiadający za seedy znów został zmodyfikowany. Światy nie będą wyglądały tak, jak w poprzednich migawkach.
Poprawione mieszanie biomów względem poprzedniej migawki