W snapshocie 21w43a poprawiono głównie mieszanie się generatora starego świata z nowym, aby przejścia terenu były bardziej płynne. Zmiana ta jest nadal testowana i może uszkodzić aktualnie zapisany świat, dlatego zalecane jest wykonanie kopii zapasowej.
Zmiany w migawce
- Krawędź pomiędzy starą i nową generacją świata jest teraz wygładzana podczas migracji.
- W przypadku generowania w pobliżu starych chunków, rzeźba terenu jest dostosowywana tak, aby lepiej pasowała do istniejącego terenu na granicach.
- W przypadku starych chunków, jeśli na wysokości 0 jest skała macierzysta, to przestrzeń poniżej zostanie wypełniona łupkiem.
- Nowa warstwa skały macierzystej znajduje się na wysokości -64.
- Naprawiono błąd powodujący generowanie się kamienia w piekle w miejscu piasku dusz.
- Poziomy wody zmieniają się rzadziej (nieco mniej podziemnych wodospadów), dzięki czemu podziemna podróż łódkami jest przyjemniejsza.
- Nieco rzadziej występują podziemne warstwy wodonośne lawy.
- Usunięto biom głębokich ciepłych oceanów.
- Biomy ciepłych oceanów są teraz generowane w głębokich wodach.
- Algorytm odpowiadający za seedy znów został zmodyfikowany. Światy nie będą wyglądały tak, jak w poprzednich migawkach.