Rozwój przyszłych wersji Minecraft 1.17 oraz 1.18 jest dość dynamiczny. W kolejnej migawce gry Minecraft firma Mojang skupiła się na dalszym rozwijaniu generatora rud oraz lekkiej modyfikacji sposobu, w jaki zachowują się od teraz kozy. Jeśli chcesz się dowiedzieć, co nowego skrywa ten snapshot czytaj dalej. 🙂
Zmiany w migawce 21w18a
- Zainfekowane bloki nie są już natychmiastowo niszczone. Zamiast tego mają o połowę krótszy czas niszczenia niż ich niezainfekowany odpowiednik.
- Wrzeszczące kozy będą częściej używać ataku odepchnięcia niż inne kozy, co przypomina atak barana. 🐐
- Zaktualizowano teksturę bloku źródła światła.
Zmiany w wersji poglądowej Caves & Cliffs
- Zmniejszono nieco pojawianie się miedzi, aby zrekompensować duże żyły rudy.
- Duże żyły rudy są nieco rzadsze i średnio nieco mniejsze. Ale rozmiar jest bardzo różny, więc nadal można trafić na ich *OGROMNE* wersje.
- Zwiększona szansa na znalezienie bloków surowej rudy w pojawiających się żyłach.
- Od teraz jaskinie generują się poniżej Y:0 w biomach oceanicznych (wcześniej tam nie występowały, co było przypadkiem 🙄).
- Zwiększono minimalny rozmiar jaskiń makaronowych, aby ułatwić ich przemierzanie.
- Jaskinie makaronowe nie generują się już powyżej wysokości Y:30, więc powierzchnia powinna być mniej podziurawiona dziurami 🧀.
- Usunięto występowanie łupków powyżej Y:0.
- Zwiększono przedział występowania rudy żelaza, aby można było znaleźć żelazo w jaskiniach blisko powierzchni.
- Zmniejszono ilość rudy żelaza dla rud normalnych rozmiarów w celu balansu rozgrywki.