Pierwsze przedpremierowe wydanie 1.18 zostało właśnie oficjalnie zaprezentowane. Ta oraz następne wersje będą skupiać się głównie na poprawkach błędów. W tej wersji ulepszono mieszanie biomów po migracji świata a ponadto, ponownie wprowadzono typy świata Amplified (powiększony) i Large Biome (wielkie biomy). Dodatkowo warto zaznaczyć, że wydania przedpremierowe nie są zgodne z regularnym rytmem wydawania snapshotów w środy.
Zmiany w tej wersji
- Światy "Amplified" i "Large biome" zostały dostosowane do nowego generatora terenu i są teraz ponownie dostępne w menu tworzenia świata.
- Usunięto typy światów "Jaskinie" i "Pływające wyspy" z ekranu tworzenia świata.
- Przejście między nowym i starym terenem jest mniej "klifowe".
- Naprawiono błąd umożliwiający przedostanie się za granice świata za pomocą łódki, świni lub wagonika.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający płynięcie wody w jaskiniach.
- Naprawiono błąd powodujący znikanie sypkich bloków (piasek, żwir) na moment podczas spadania.
- Naprawiono powolne generowanie endu.
- Portale nie ładują już chunków.
- Deepslate nie generuje się w nowych jaskiach pod starymi chunkami.
- Baseny lawy przecinające twierdze nie usuwają już ramek portalu do endu.
- Pogoda jest od teraz identyczna w obrębie danego biomu.
Pobieranie serwera
https://launcher.mojang.com/v1/objects/1c01e11c62ef7ce9b91324b570a1252d07544f18/server.jar